مجمع عمومی سالانه تکنوتجارت برگزار شد
مجمع عمومی سالانه شرکت توسعه کسبوکارهای نوگرای تجارت (تکنوتجارت) برای ارائه گزارش عملکرد سال 1401، با حضور محمد فرجود (مدیر عامل هلدینگ تفتا)، نمایندگان اداره سرمایه گذاری، حجت مقیمی (رییس اداره زنجیره ارزش بانک)، بابک محبوبی (معاون اداره سرمایه گذاری)، پدرام رضایی (رئیس هیئت مدیره تکنوتجارت)، مصطفی طهماسبی (نائب رئیس هیئت مدیره تکنوتجارت)، حمید علیمحمدی (مدیرعامل تکنوتجارت) و سایر اعضا برگزار شد.
این مجمع با بررسی و ارائه صورت مالی سال گذشته تکنوتجارت آغاز شد و از نظر حسابرس مطلوب ارزیابی شدهاست. طبق آمار ارائهشده در این نشست، تکنوتجارت در سال 1401، بیش از 250 میلیارد تومان سرمایهگذاری مصوب داشتهاست. رویکرد تکنوتجارت مبنی بر تعامل استراتژیک با استارتاپها موجب شدهاست که محصولات استارتاپهای پرتفو پیوت کنند، به نفوذ بیشتری در بازار بانک و بازار بیرونی دست یابند و ارزش آنها چند برابر شود.
یکی از گامهای مهم تکنوتجارت در سالی که گذشت، ورود به سرمایهگذاری در استارتاپهای راند C و D توصیف شد؛ اقدامی که در سالهای پیشین انجام نشده بود اما موفقیت این شرکت در همافزایی برای رشد و توسعه استارتاپهای کوچکتر و رساندن استارتاپها به جایی که اکنون در پی جذب سرمایه با اعداد و ارقام 5X هستند، این گام را میسر کرد. این گسترش افق دید، در ورود به سهامداری «دیجیپی» و «آوای اطمینان» برای تکمیل زنجیره ارزش بانک تجارت و ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتریان به ثمر نشسته است.
حمید علیمحمدی (مدیرعامل تکنوتجارت)، پس از ارائه گزارش در خصوص نقشآفرینی گسترده این شرکت در قامت یک سرمایهگذار خطرپذیر شرکتی، به توسعه 3 محصول کلیدی در استارتاپ استودیوی تکنوتجارت اشاره کرد. این محصولات عبارتند از تکنوپی (پلتفرم تسویه وجوه بین کسبوکاری)، تکنوکراد (پلتفرم تامین مالی جمعی) و تکنوهلث (پلتفرم جامع خدمات سلامت دیجیتال) که کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) هر سه آنها ارائه شدهاست و هر سه در حال ثبت شرکت مستقل و اسپینآف از تکنوتجارت هستند. با توجه به نگاه ویژه تکنوتجارت به عرصه مدیریت ثروت، استارتاپ استودیو نیز در سال آینده به سمت ارائه محصولاتی در این عرصه خواهد رفت.
در ادامه این نشست به ماموریت تکنوتجارت در توسعه فضای نوآوری پرداخته شد؛ تکنوتجارت در مرداد 1401، فاز 1 کارخانه نوآوری تجارت با متراژ حدود 900 متر را به بهرهبرداری رسانده است و در حال حاضر بخشی از تیمهای پرتفوی تکنوتجارت، فریلنسرها و تیمهای کسبوکاری دیگر در آن مستقر هستند. برای سال آینده نیز توسعه فضاهای نوآوری در دستور کار تکنوتجارت خواهد بود و مقرر شد که بازسازی و بهرهبرداری از فاز دوم و سوم کارخانه نوآوری تجارت با همافزایی و همکاری فعالان اکوسیستم با مدل شراکتی پیش رود.
طبق گزارش ارائهشده در این مجمع، تکنوتجارت بیش از گذشته متمایل به توسعه تعاملات در اکوسیستم نوآوری شدهاست و به ضرورت، فعالیتها در حوزه برندینگ را توسعه دادهاست. علاوه بر این، با راهاندازی پنل جذب استارتاپها، فرآیند جذب را کاملا برخط و چابک کرده است. این شرکت همچنین با بهرهگیری از پنلPower BI تلاش کرده است عملکرد استارتاپها را پس از پذیرش نیز رویتپذیر، قابل پیگیری و شفاف کند. این نگاه دادهمحور موجب شناسایی مسائل و مشارکت برای مرتفع کردن آنها میشود.
در پایان مجمع عمومی سالانه تکنوتجارت دکتر محمد فرجود (مدیرعامل هولدینگ تفتا) از عملکرد تکنوتجارت، سرمایهگذاریهای قابل توجه و شفافیت شرکت تقدیر و ابراز امیدواری کرد که تکنوتجارت به توفیقات خود در سوق دادن خدمات بانک به بسترهای دیجیتال و همافزایی با اکوسیستم استارتاپی ادامه دهد.
نظرات کاربران