مرکز نوآوری تکنوتجارت
با توجه به لزوم همگام شدن سیستمهای بانکداری با جریان فناوری روز دنیا، بانکها نیز سرمایهگذاری و تمرکز خود بر نوآوری و توسعهی دیجیتال را افزایش میدهند تا بتوانند همسو با انتظارات روز بازار حرکت کنند.
به همین منظور شرکت تکنوتجارت در راستای ماموریت و برنامه های تعیین شده از سوی بانک تجارت، مرکز نوآوری بانک را در سال 1398 راهاندازی کرد.
ماموریت و هدف اصلی این مرکز جذب تیم ها و ایده های نوآورانه بانکی، توانمندسازی استارت آپهای حوزه فناوری های مالی، سرمایه گذاری در کسبوکارهای در حال توسعه مرتبط با فینتک بلاکچین، هوش مصنوعی ، بانکداری باز، نوآوری های جدید صنعت بیمه و بازار سرمایه است.
خدمات تکنوتجارت:
در شتابدهنده مرکز نوآوری بانک تجارت تیم ها پس از مرحله جذب و پذیرش، طی یک فرآیند 6 الی 8 ماهه شتابدهی که شامل مشاوره، راه اندازی و توسعه کسب و کار می باشد به محصول منطبق با نیاز بازار رسیده و وارد مرحله رشد می گردند. مرکز نوآوری تکنوتجارت در مراحل رشد و شتابدهی با تزریق پول هوشمند (شبکه گسترده بانکی، بازار مشتریان، شرکت های تابعه و … ) می تواند گام موثری در راستای توسعه بازار استارتاپ ها بردارد.
یکی از مهمترین ماموریتهای شرکت تکنوتجارت، سرمایهگذاری خطرپذیر روی استارتاپهای خلاق و نوآور با اولویت حوزه فینتک است.از مزایای سرمایهگذاری تکنوتجارت برای استارتاپهای فینتک میتوان به دستیابی به منابع مالی هوشمند و ارتباط با بازار مشتریان شرکتی بانک تجارت اشاره کرد. استارتاپهای متقاضی پس از ارائه درخواست، مورد ارزیابی موشکافانه قرار گرفته و پس از کسب موافقت، به پورتفوی تکنوتجارت وارد میشود.
مرکز نوآوری تکنوتجارت با شناخت نیازهای بانک و شرکت های تابعه به منظور بهبود کیفیت تولید و با هدف ایجاد حداکثر همافزایی (در بخشهای بازاریابی و هزینه )، در یک فرآیند Reverse Pitch ، به تولید استارتاپهایی با برند ارزشمند و ارزش سهامی بالا اقدام میکند.
مرکز نوآوری بانک تجارت با ایجاد یک فضای کار اشتراکی زنجیره ای از فعالان اکوسیستم نوآوری را گردهم میآورد تا با همافزایی صورت پذیرفته در این فضا، ایدههای نوآورانه و فناورانه با کمترین خطا و بیشترین سرعت و دقت به محصول قابل ارائه به بازار تبدیل شوند.