مرکز نوآوری تکنوتجارت

با توجه به لزوم همگام شدن سیستم‌های بانکداری با جریان فناوری روز دنیا، بانک‌ها نیز سرمایه‌گذاری و تمرکز خود بر نوآوری و توسعه‌ی دیجیتال را افزایش می‌دهند تا بتوانند همسو با انتظارات روز بازار حرکت کنند.

به همین منظور شرکت تکنوتجارت در راستای ماموریت و برنامه های تعیین شده از سوی بانک تجارت، مرکز نوآوری بانک را در سال 1398 راه‌اندازی کرد.

ماموریت و هدف اصلی این مرکز جذب تیم­ ها و ایده ­های نوآورانه بانکی، توانمندسازی استارت آپ‎های حوزه فناوری­ های مالی، سرمایه­ گذاری در کسب‌وکارهای در حال توسعه مرتبط با فین‌تک بلاکچین، هوش مصنوعی ، بانکداری باز، نوآوری های جدید صنعت بیمه و بازار سرمایه است.

خدمات تکنوتجارت:

 

در شتابدهنده مرکز نوآوری بانک تجارت تیم ها پس از مرحله جذب و پذیرش، طی یک فرآیند 6 الی 8 ماهه شتابدهی که شامل مشاوره، راه اندازی و توسعه کسب و کار می باشد به محصول منطبق با نیاز بازار رسیده و وارد مرحله رشد می گردند. مرکز نوآوری تکنوتجارت در مراحل رشد و شتابدهی با تزریق پول هوشمند (شبکه گسترده بانکی، بازار مشتریان، شرکت های تابعه و … ) می تواند گام موثری در راستای توسعه بازار استارتاپ ها بردارد.

یکی از مهمترین ماموریت­های شرکت تکنوتجارت، سرمایه‌­گذاری خطرپذیر روی استارتاپ­های خلاق و نوآور با اولویت حوزه فین‌تک است.از مزایای سرمایه­‌گذاری تکنوتجارت برای استارتاپ­‌های فین‌تک می­توان به دستیابی به منابع مالی هوشمند و ارتباط با بازار مشتریان شرکتی بانک تجارت اشاره کرد. استارتاپ‌های متقاضی پس از ارائه درخواست، مورد ارزیابی موشکافانه قرار گرفته و پس از کسب موافقت، به پورتفوی تکنوتجارت وارد می‌شود.

مرکز نوآوری تکنوتجارت با شناخت نیازهای بانک و شرکت های تابعه به منظور بهبود کیفیت تولید و با هدف ایجاد حداکثر هم‌افزایی (در بخش‌های بازاریابی و هزینه )، در یک فرآیند Reverse Pitch   ، به تولید استارتاپ‌هایی با برند ارزشمند و ارزش سهامی بالا اقدام  می‌کند.

مرکز نوآوری بانک تجارت با ایجاد یک فضای کار اشتراکی زنجیره ای از فعالان اکوسیستم نوآوری را گردهم می‎­‎آورد تا با هم‌­افزایی صورت پذیرفته در این فضا، ایده­‌های نوآورانه و فناورانه با کمترین خطا و بیشترین سرعت و دقت به محصول قابل ارائه به بازار تبدیل شوند.