سرمایه گذاری خطرپذیر VC

سرمایه‌گذاری خطرپذیر (انگلیسی به :Venture Capital) که از آن با عنوان‌های «سرمایه‌گذاری جسورانه» یا «سرمایه‌گذاری کارآفرینی» نیز نام می‌برند، عبارت است از تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا (استارت آپ) و کارآفرینی که مستعد جهش و رشد ارزش

سرمایه گذاری خطرپذیر (venture Capital) به سرمایه گذاری در استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا گفته می‌شود.

سرمایه گذاری خطرپذیر در معرض انواعی از ریسک ها از قبیل اندازه بازار، شدت رقابت، قوانین و مقررات، تیم، نمونه اولیه محصول، درآمدزایی، مقیاس پذیری، مدل درآمدی، شکست استارتاپ و … است.

فضای کار، مشاوره، ابزار و تجهیزات از موارد مهم و با ارزشی در این سرمایه گذاری هستند، که در اختیار استارتاپ ها قرارداده می‌شوند

البته بستگی به مذاکره و تعامل استارتاپ ها دارد که به چه صورت با سرمایه گذار به توافق برسند.

سرمایه گذاری های خطرپذیر فقط روی استارتاپ ها سرمایه گذاری نمی کنند، بلکه هر کسب و کاری که پتانسیل رشد بالایی داشته باشند می‌توانند یکی از گزینه های انتخاب سرمایه گذار باشند.

بدلیل بالا بودن مبالغ مورد نیاز استارتاپ ها برای رشد و توسعه محصول، معمولا سرمایه گذاران خطرپذیر اشخاص حقوقی، شرکت یا صندوق هایی هستند که سرمایه در دسترس خود را از مجموعه ای از افراد و نهادهای دارای منابع مالی زیاد (صندوق های بازنشستگی، بانک های و بیمه ها، نهادهای خیریه و دانشگاهی، شرکت های بزرگ و …) تامین کرده اند. بازدهی این سرمایه گذاری می‌تواند بازه ای از صفر مطلق تا 100000% را تشکیل دهد.

واحد سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت تکنو تجارت با ماموریت به روزرسانی و پویش نوآوری برای بانک تجارت ، مسئلیت سرمایه گذاری خطرپذیر در استارتاپ ها با اولویت حوزه فینتک را برعهده داردو شامل دو بخش ارزیابی موشکافانه و پایش و پیشبرد طرح های استارتاپی است.

فرایند ارزیابی متقاضیان سرمایه گذاری شرکت تکنو تجارت به شرح زیر است:

1- درخواست پذیرش (از طریق سایت مرکز نوآوری بانک تجارت tiwin.ir)

2- بررسی درخواست توسط کارشناسان و مدیر سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت

3- ارایه اولیه طرح پیشنهادی توسط استارتاپ

4- ارزیابی موشکافانه توسط کارشناسان و مدیر سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت

5- ارایه در حضور سرمایه گذاران بانک

6- ارزشگذاری رسمی

7- مذاکره و عقد قرارداد درصورت تایید نهایی طرح

8- سرمایه گذاری روی استارتاپ مورد تایید

 

 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

نظرات کاربران